Nová HONDA CR-V HYBRID

Uvádzacie ceny
Honda CR-V Hybrid
 
 
 
Honda CR-V Hybrid 2019
2WD
4WD
COMFORT
29.990 EUR
ELEGANCE
32.990 EUR
34.990 EUR
LIFESTYLE
35.990 EUR
37.990 EUR
EXECUTIVE
41.490 EUR
 
 
Hybridné CR-V s účinným 2,0-litrovým benzínovým motorom i-VTEC, výkonným elektrickým motorom a lítium-iónovým akumulátorom má maximálny výkon 184 koní (135 kW) a krútiaci moment 315 Nm.
 
Príchod tohto unikátneho a očakávaného vozidla na Slovensko je naplánovaný na začiatok februára 2019.
 
Unikátny hybridný pohon optimálne prepína medzi troma režimami: EV Drive – energia odobratá z lítium-iónového akumulátora sa využíva na pohon elektrického motora a pohon kolies (pri vypnutom benzínovom motore) Hybrid Drive – benzínový motor poháňa druhý motor-generátor, ktorý dopĺňa elektrickú energiu, dodávanú z akumulátora a Engine Drive – mechanizmus uzatváracej spojky meniča momentu vytvára priame spojenie medzi benzínovým motorom a kolesami.
 


Nová HONDA CR-V 2019


  • Zväčšený rázvor umožnil vytvoriť výrazne priestrannejší interiér bez predĺženia exteriéru
  • Mnoho príslušenstva a technologických funkcií pre všetkých pasažierov v kabíne
  • Benzínové modely CR-V sa prvýkrát dodávajú aj so siedmimi sedadlami
·       
Najväčší batožinový priestor v danej triede a úplne plochý nakladací priestor s možnosťou bezdrôtového ovládania zadných dverí

Od uvedenia originálneho CR-V v roku 1995 slúžil tento model ako porovnávacie kritérium v sektore SUV z hľadiska priestorovej efektivity. Najnovší model, ktorý sa v európskom priestore bude predávať neskôr tohto roku, sa vďaka tomuto dedičstvu stal doteraz najpraktickejším a najpohodlnejším CR-V.
Na začiatku projektovania najnovšieho CR-V inžinieri Hondy výrazne prepracovali platformu vozidla. Kolesá sa premiestnili viac k rohom automobilu, čím sa rázvor zvýšil o 40 mm a svetlá výška sa zlepšila o 40 mm. Táto zmena rázvoru, spolu so zväčšením šírky vozidla o 35 mm, umožnila pri zachovaní celkovej dĺžky vytvoriť viac priestoru pre cestujúcich.
 

Zlepšený priestor pre cestujúcich

Tento priestor navyše sa vo vnútri dobre využil. Cestujúci vpredu získali o 5 mm viac priestoru pre hlavu a o 16 mm viac priestoru pre bedrá. Tandemová vzdialenosť medzi prednými a zadnými cestujúcimi sa zlepšila o ďalších 50 mm a vďaka tenšej palivovej nádrži, umiestnenej pred zadnými kolesami, sa o 50 mm zlepšil aj priestor pre nohy vzadu.
Uhol otvárania zadných dverí CR-V sa zvýšil o 6 stupňov, čo v kombinácii so zvýšením priestoru pre cestujúcich umožňuje ľahké nastupovanie a vystupovanie cestujúcich, a zlepšuje prístup pre umiestnenie detských sedačiek. Ďalším zlepšením je „zaoblenie“ dolných prahov dverí, čím sa minimalizuje pravdepodobnosť znečistenia odevu pasažierov pri vystupovaní.
 

Najlepší zadný batožinový priestor v triede a prvýkrát sedem sedadiel

Benzínové modely CR-V sa dodávajú aj so siedmimi sedadlami. Všetky tri rady majú sklápacie sedadlá, ktoré zabezpečujú pohodlie všetkých cestujúcich pri dlhej jazde. V sedemsedadlovej verzii sa druhý rad sedadiel posúva dopredu a dozadu o 150 mm, čím sa dokonca aj pre dospelých vytvára veľký priestor pre nastupovanie a pohodlné sedenie vzadu. Operadlá tretieho radu sedadiel sa sklápajú dopredu a nadol, čím sa v prípade potreby zväčšuje objem kufra.
Aj objem kufra je špičkový a má doteraz najväčší „pôdorys“ nakladacieho priestoru v CR-V. Nové jednočinné sklápanie operadiel sedadiel, delených v pomere 60:40, nadol, v kombinácii s dvojstupňovo nastaviteľnou podlahou nákladného priestoru v zadnej časti vozidla, umožňujú rýchlejšie a jednoduchšie nakladanie. Úplne plochý povrch umožňuje naložiť väčšie predmety až po druhý rad sedadiel, ak je podlaha kufra v hornej polohe. Tieto zlepšenia vytvorili batožinový priestor s maximálnou dĺžkou nákladu 1830 mm v päťsedadlovej verzii (alebo 1800 mm v sedemsedadlovej verzii) – viac o celých 250 mm voči predchádzajúcemu modelu CR-V, čo je dosť na umiestnenie 19,5-palcového horského bicykla. Majitelia majú aj možnosť upraviť si podlahu batožinového priestoru do dolnej polohy a vytvoriť hlbší zadný batožinový priestor.

 
Maximálna bezpečnosť a systém Honda Sensing™ sú štandardom
 
·         Vďaka novej konštrukcii karosérie a zdokonaleným bezpečnostným technológiám je Honda CR-V ešte bezpečnejšia než doteraz
·         Tuhšia a pevnejšia karoséria so zmenšeným preliačením kabíny dovnútra v prípade nehody
·         Honda Sensing™ je komplexný balík aktívnych bezpečnostných funkcií
 
Najnovšia Honda CR-V bola navrhnutá tak, aby dosahovala najvyššiu úroveň bezpečnosti v rámci odvetvia.
 
V súlade s filozofiou spoločnosti Honda, „Bezpečnosť pre všetkých“, sú rovnaké pasívne aj aktívne bezpečnostné systémy dostupné vo všetkých stupňoch výbavy nového modelu CR-V Hybrid.
 
Výnimočne silná, tuhá a tvrdá platforma poskytuje základ pre výnimočné bezpečnostné vlastnosti s konceptom „Bezpečnosť pri kolízii všetkými smermi“ (All Directions Collision Safety). Súčasťou konštrukcie platformy je exkluzívna konštrukcia karosérie ďalšej generácie ACE™ (Advanced Compatibility Engineering) spoločnosti Honda, ktorá využíva sieť prepojených konštrukčných prvkov na rovnomernejšie rozdelenie energie nárazu. Tento dizajn umožňuje znižovať sily prenášané na priestor pre cestujúcich v prípade nárazu a automobilu tak poskytuje vynikajúcu odolnosť voči nárazom spredu, zboku a zozadu. Pasívne bezpečnostné funkcie nového modelu CR-V sú doplnené balíkom aktívnych bezpečnostných funkcií Honda Sensing™ a asistenčnými systémami, ktoré sú prvýkrát v modeloch Hondy namontované vo všetkých verziách CR-V. Honda Sensing™ patrí medzi najkomplexnejšie balíky bezpečnostných technológií vo svojej triede. Využíva kombináciu radarových a kamerových informácií a niekoľko najmodernejších snímačov, ktorými varuje vodiča a asistuje mu v potenciálne nebezpečných situáciách.  Núdzové volanie (eCall) je už štandardom vo všetkých verziách CR-V v Európe.
 
Balík aktívnych bezpečnostných technológií Honda Sensing™ zahŕňa:
·         Brzdový systém pre zmiernenie následkov nehody: pomáha zastaviť vozidlo, ak systém určí, že kolízia s vozidlom vpredu je neodvratná. Zaznie výstraha a v prípade potreby sa automaticky aktivuje tlak v brzdovom systéme
·         Upozornenie pred čelnou kolíziou: skenuje vozovku pred vozidlom, aby vodič dostal upozornenie na potenciálnu kolíziu, a poskytuje vizuálne a zvukové upozornenia, ktorými vodiča vyzýva na zakročenie s cieľom vyhnúť sa zrážke.
·         Upozornenie na vybočenie z jazdného pruhu: deteguje, či vozidlo nevybočuje z jazdného pruhu bez aktivácie smerovky a vodiča vyzve na vykonanie nápravy.
·         Predchádzanie vybočeniu z vozovky: využíva údaje z kamery namontovanej na čelnom skle na detekciu vybočenia vozidla z jeho jazdného pruhu. Využíva elektrický posilňovač riadenia na vykonanie jemných korekcií, aby vozidlo ostalo vo svojom pruhu, a v niektorých situáciách aplikuje aj brzdnú silu. Keď systém zistí, že vodič prevzal riadenie, vypne sa.
·         Systém pre udržanie vozidla v jazdnom pruhu: pomáha udržiavať vozidlo v strede aktuálneho jazdného pruhu detegovaním vodorovného značenia na ceste monokulárnou kamerou a malými úpravami riadenia s cieľom udržať vozidlo medzi bielymi čiarami. 
·         Adaptívny tempomat: vodičovi umožňuje nastaviť požadovanú rýchlosť a dodržiavať vzdialenosť od vozidla detegovaného vpredu, čo umožňuje využiť tempomat v kľudnej premávke s meniteľnou rýchlosťou pohybu.
·         Systém rozpoznávania dopravných značiek: deteguje a automaticky rozpoznáva dopravné značky a zobrazuje ich na IID prístrojového panela.
·         Inteligentný rýchlostný asistent: kombinuje automatické rýchlostné obmedzenie nastavené vodičom pomocou systému TSR na automatické nastavenie rýchlosti vozidla s obmedzením uvedeným na poslednej dopravnej značke.
·         Inteligentný adaptívny tempomat: pionierska technológia, ktorá debutovala na modeli Honda CR-V v roku 2015. i-ACC predikuje a automaticky reaguje na iné vozidlá náhle prechádzajúce do iných jazdných pruhov na viacprúdových diaľniciach. Na snímanie polohy iných vozidiel na ceste používa kameru a radar, a na predikciu pravdepodobnosti náhleho prechodu vozidiel do vedľajších jazdných pruhov používa algoritmus, vyvinutý počas náročného výskumu na európskych cestách. Novému modelu CR-V to umožňuje vykonať automatickú úpravu rýchlosti ešte predtým, ako iné vozidlá prejdú do jazdného pruhu, a tak umožňuje bezpečnú a pohodlnú jazdu.
 
Medzi ďalšie bezpečnostné technológie v najnovšom modeli CR-V patria:
·         Informácie o mŕtvom uhle: na automatickú detekciu vozidiel v mŕtvom uhle vodiča používa radarovú technológiu a vodiča upozorní výstražným symbolom v spätnom zrkadle.
·         Systém monitorovania priečnej premávky: využíva bočné radarové snímače umiestnené v zadnej časti, ktoré pri cúvaní varujú vodiča o blížiacich sa vozidlách.
·         Viacuhlová spätná kamera: poskytuje vodičovi úplnú viditeľnosť a tým aj pocit istoty pri cúvaní: normálny 130-stupňový pohľad, široký 180-stupňový pohľad a pohľad zhora nadol.
 
Súčasťou štandardnej výbavy je aj systém asistenta stability (VSA®) s reguláciou trakcie, ktorý zlepšuje ovládanie pri zrýchľovaní, brzdení, prejazde zákrutami, a systém detekcie poklesu tlaku v pneumatikách

Honda Hybrid prináša novú úroveň kultivovanosti
a jazdných vlastností
 
·         SUV od spoločnosti Honda sa v Európe prvýkrát predáva ako hybrid
·         Systém Honda Hybrid Performance využíva inteligentnú technológiu multimodálneho pohonu na prepínanie medzi zdrojmi energie
·         Takmer úplne tiché hnacie ústrojenstvo a jedinečná prevodovka s pevným pomerom
·         Priemerné emisie CO2 od 120 g/km a spotreba paliva od 5,3 l/100km (verzia FWD - podľa korelačného postupu NEDC*)
 
Nová Honda CR-V je prvým SUV od spoločnosti Honda, ktoré sa v Európe predáva s technológiou hybridného hnacieho ústrojenstva. Systém Honda Hybrid Performance tvorí inteligentná technológia multimodálneho pohonu (i-MMD), zložená z dvoch elektrických motorov, jednotky riadenia výkonu, benzínového motora s Atkinsonovým cyklom, lítium-iónovej batérie a inovatívnej prevodovky.
 
Hybridné CR-V je vybavené účinným 2,0-litrovým benzínovým motorom i-VTEC s maximálnym výkonom 107 kW (145 k) pri 6200 ot/min a výkonným 135 kW (184 k) elektrickým motorom s krútiacom momentom 315 Nm. Vďaka benzínovo-elektrickému hnaciemu ústrojenstvu dokáže CR-V Hybrid zrýchliť z nuly na 100 km/h za 8,8 sekundy vo verzii FWD a za 9,2 sekundy vo verzii AWD. Maximálna rýchlosť hybridu je 180km/h.
 
 Variant CR-V Hybrid s pohonom predných kolies má emisie CO2 120 g/km (podľa korelačného postupu NEDC*) a oficiálnu priemernú spotrebu paliva 5,3 l/100 km. Variant CR-V Hybrid s pohonom všetkých kolies má emisie CO2 126 g/km (podľa korelačného postupu NEDC*) a priemernú spotrebu paliva 5,5 l/100 km.   
 
Inteligentné režimy jazdy
Jedinečná technológia i-MMD od spoločnosti Honda získala svoj názov vďaka inteligentnému a automatickému prepínaniu medzi tromi jazdnými režimami, zabezpečujúcimi maximálne možnú účinnosť. Sú to tieto režimy: EV Drive, v ktorom lítium-iónová batéria dodáva energiu priamo elektrickému hnaciemu motoru, Hybrid Drive, v ktorom motor dodáva energiu elektrickému motor-generátoru a Engine Drive, v ktorom je motor priamo spojený s kolesami prostredníctvom uzamykacej spojky meniča momentu.
 
Vo väčšine situácií pri jazde v meste sa hybridné CR-V z dôvodu optimálnej efektivity bude prepínať medzi režimami Hybrid Drive a EV Drive. V režime Hybrid Drive sa nadbytočný výkon z benzínového motora môže cez motor-generátor využiť na dobíjanie akumulátora. EV Drive umožňuje čisto elektrický pohon a vozidlu CR-V umožňuje dojazd približne 2 km s nulovými emisiami, v závislosti od podmienok jazdy a nabitia batérie. Režim Engine Drive je najefektívnejším nastavením pre jazdu vysokou rýchlosťou a pri potrebe zvýšiť krútiaci moment motora sa môže doplniť o „podporný“ špičkový výkon na požiadanie z elektrického motora.
 
Pri ustálenej rýchlosti 60 km/h bude CR-V Hybrid zvyčajne jazdiť v režime EV Drive viac ako polovicu času. Pri rýchlosti 100 km/h sa režim EV Drive bude používať približne tretinu času. Softvérový „mozog“ systému i-MMD rozhoduje o prepínaní medzi týmito režimami s cieľom maximalizovať účinnosť bez vyrušovania vodiča alebo vyžadovania premýšľania alebo vstupu od neho.
 
2,0-litrový motor, hnací motor, motor-generátor a jednotka riadenia výkonu sa nachádzajú pod kapotou, lítium-iónový akumulátor je umiestnený pod batožinovým priestorom.
 
Inovatívna prevodovka so stálym prevodovým pomerom
Namiesto konvenčnej prevodovky sa v ňom používa jeden fixný prevodový pomer, ktorý vytvára priame spojenie medzi pohyblivými komponentmi s následným plynulejším prenosom krútiaceho momentu. Tento formát znamená, že systém Honda je prepracovanejší a kompaktnejší ako planétové e-CVT, bežné v iných hybridných vozidlách.
 
Inžinieri programu hybridného CR-V usilovne pracovali na zabezpečení, aby prechod medzi zdrojmi energie vrátane funkcie motora štart/stop bol pre cestujúcich prakticky nepostrehnuteľný. Plynulý prenos krútiaceho momentu znamená, že nedochádza k trhavému pohybu hnacej sústavy alebo nežiadúcej spätnej väzbe cez pedále alebo volant a takmer nehlučné hnacie ústrojenstvo znamená, že hybridné CR-V Hybrid sa vyznačuje vynikajúcim manažmentom NVH.
 
Systém i-MMD s pevným pomerom od Hondy je špeciálne vyladený tak, aby pre európsky trh zabezpečoval lineárny pocit pri akcelerácii, s optimalizovanou kalibráciou medzi vstupom od škrtiacej klapky a odozvou hnacieho ústrojenstva, čím sa zabezpečuje, že hluk motora zodpovedá očakávaniu vodiča. Prvé použitie systému Active Sound Control v CR-V obohacuje zážitok vodiča poskytovaním prirodzeného zvuku akcelerácie v závislosti od otáčok motora.
 
Systém preraďovania decelerácie
CR-V Hybrid je vybavený systémom preraďovania decelerácie, ktorý vodičovi umožňuje nastaviť rýchlosť decelerácie automobilu prostredníctvom preraďovačov (pádiel) za volantom. Predvolená rýchlosť decelerácie, ktorá je zobrazená na 7-palcovom informačnom rozhraní vodiča (DII), je indikovaná symbolom jednej vlnovky. Počet zobrazených vlnoviek sa zvyšuje úmerne s rýchlosťou decelerácie, ich maximálny počet je štyri.
 
Potiahnutím preraďovača na ľavej strane volantu (označeného symbolom mínus) môže vodič zväčšiť rýchlosť decelerácie, čím sa skráti fáza decelerácie po uvoľnení plynového pedálu. Potiahnutím preraďovača na pravej strane volantu (označeného symbolom plus) sa rýchlosť decelerácie zníži. Fáza decelerácie po uvoľnení plynového pedálu sa predĺži a efektívne spomaľovanie vozidla bude jemnejšie. Počas celej fázy decelerácie sa využíva regeneračné brzdenie.
 
Pri bežnej jazde je manuálne nastavenie rýchlosti decelerácie len dočasné a zruší sa pri jazde konštantnou rýchlosťou alebo pri akcelerácii. Ak je automobil v režime „Sport“, manuálne nastavená rýchlosť decelerácie sa udrží až do jej zrušenia vodičom.

 
Zdokonalené technológie zlepšujú vlastnosti AWD v skutočných podmienkach a schopnosť jazdy CR-V HYBRID v teréne
 
·         Vyššia svetlá výška v porovnaní s predchádzajúcim modelom
·         Najnovšia verzia softvéru AWD od Hondy posilňuje agilitu v teréne a zlepšuje dynamiku v ostrých zákrutách
·         Ak na zadných kolesách nie je potrebný krútiaci moment, systém AWD sa odpojí kvôli vyššej účinnosti
 
Schopnosť novej Hondy CR-V jazdiť v teréne sa zlepšila aj vďaka konštrukcii základnej platformy, pretože hoci má vyššiu svetlú výšku ako predchádzajúci model, nemá to žiadny vplyv na ťažisko.
 
Svetlá výška pod vozidlom sa zvýšila na 182 mm pri hybridných modeloch s predným pohonom a 192 mm pri hybridných modeloch s pohonom všetkých kolies. Obe zvýšenia znamenajú o 27 mm vyšší postoj, ako mal predchádzajúci model CR-V. K zvýšeniu svetlej výšky čiastočne pomohla aj kombinácia kolies a pneumatík s väčším priemerom, čo zároveň prispieva aj k robustnejšiemu vzhľadu.
 
Najnovšia technológia pohonu všetkých kolies od Hondy – „Real Time AWD with Intelligent Control System™“ (AWD v reálnom čase s inteligentným systémom riadenia) – sa kalibruje s cieľom dosiahnuť optimálne jazdné vlastnosti a spotrebu paliva. Dokonca aj za bežných podmienok podporuje prednú nápravu, napríklad pri rozjazde zo zastavenia a tak napomáha plynulej a efektívnej jazde.
 
Súčasťou systému pohonu všetkých kolies je viaclamelová spojka, ktorá pripája hnací hriadeľ k zadnému diferenciálu a je ovládaná hydraulickým čerpadlom, poháňaným elektromotorom. Ľahký dizajn s dobrou spotrebou paliva poskytuje optimálne vyváženie výkonnosti, so zvýšenými schopnosťami a bezpečnosťou na ceste aj v teréne, bez nutnosti pridať k hnaciemu ústrojenstvu nadbytočnú hmotnosť. Ak prenos krútiaceho momentu k zadným kolesám nie je potrebný, napríklad pri rovnomernej jazde vysokou rýchlosťou, hnací hriadeľ k zadným kolesám sa kvôli zníženiu mechanického odporu odpojí.
 
Výsledkom aktualizácií softvéru pre systém AWD je schopnosť v prípade potreby odoslať k zadným kolesám až takmer 60 % krútiaceho momentu. Celkové zvýšenie krútiaceho momentu systému narástlo o 10 % na hodnotu 550 Nm. Výsledkom sú zlepšené vlastnosti pri podmienkach nízkej trakcie, ale aj lepšia odozva a vyššia schopnosť stúpania do kopca.
 
Bola prepracovaná kalibrácia softvéru a nový systém pre pohon všetkých kolies teraz vďaka informáciám zo snímačov uhlovej rýchlosti a riadenia umožňuje dynamickejší prejazd zákrutami.


Technické špecifikácie
  • Všetky technické špecifické sú predbežné a môžu sa zmeniť
  • * Emisie vozidla sú certifikované podľa nového typu schvaľovacieho postupu WLTP v súlade s nariadením Komisie (EÚ) č. 2017/1151.   Uvedené hodnoty sú hodnotami NEDC, určenými korelačným postupom podľa nariadenia Komisie (EÚ) č. 2017/1153.
 
Karoséria a podvozok CR-V HYBRID
 
Päťdverové SUV s piatimi sedadlami a jednotnou konštrukciou karosérie. 2,0-litrový benzínový motor i-VTEC a hybridný systém i-MMD sa dodávajú do verzií FWD aj AWD.
  
ŠPECIFIKÁCIE
 
MOTOR
2,0-litrový i-VTEC HYBRID
Motor s Atkinsonovým cyklom a 4 ventilmi na valec
Vŕtanie x zdvih
mm
81,0 x 96,7
Objem
cm3
1993
Kompresný pomer
13
Max. výkon (motor)
kW / k
107 kW / 145 k
pri ot/min
6200 ot/min
Max. výkon (elektromotor)
kW / k
135 kW / 184 k
Max. výkon (celkový)
kW / k
135 kW / 184 k
Max. krútiaci moment (motor)
Nm
175 Nm
pri ot/min
4000 ot/min
Max. krútiaci moment (motor)
315 Nm
Typ paliva
Bezolovnatý 95
 
 
ZAVESENIE
 
Predná časť
Náprava MacPherson
Zadná časť
Multi-Link